Tapeter

Idag, min sista dag i Sverige innan mitt amerikanska Àventyr nummer 2 sÀtter igÄng, har jag packat (Àr fortfarande inte klar) och varit pÄ inflyttningsfest hos familjekompisar pÄ Lidingö i deras fantastiska hus. Titta vilka fina fÀrger och tapeter!

Underbara mÀnniskor

Bilder frÄn i onsdags pÄ nÄgra av mina favoriter.

IgÄr trÀffade jag Hilda vilket som vanligt var underbart och energigivande! Idag packar jag och Àr med Martin. Nu Àr det inte lÄngt kvar tills jag Äker... konstigt och spÀnnande.

Godmorgon!

Idag ska jag trÀna med Felix och Linn. IkvÀll ska jag trÀffa Hilda :)
SÄ hÀr ser jag ut exakt nu:

Besök sista dagen pÄ jobbet

Idag var min sista dag pĂ„ jobbet för i sommar. Mormor, mamma och Lorca kom förbi och Ă„t lunch.

PÄ söndagmorgon Äker jag tillbaka till USA men till en ny skola, en ny stat (North Carolina) och nya mÀnniskor. VÀldigt spÀnnande...

Födelsedagsmiddag

IgÄr bjöd Martin mig pÄ middag pÄ Griffin Steakhouse. Det var en av mina födelsedagspresenter. SÄ najs :)

DÀrifrÄn tog vi tunnelbanan till Gamla stan och trÀffade nÄgra kompisar dÀr. Idag har jag trÀnat med pappa och nu ska jag snart jobba.

KĂ€rleksdjur

Älskade lilla Lorca <3 hon Ă€r sĂ„ snĂ€ll och kĂ€rleksfull.

Söndag med familj och regn

IgÄr trÀnade jag med William och dÀrefter Ät jag middag med mamma, pappa och Martin. Familjen kom hem frÄn landet igÄr. Jag har knappt trÀffat dem pÄ hela sommaren. Idag har jag fortsatt att vara med familjen. Fick in ett tennispass med pappa, dock bara ett kort pga regn :/

;)

Bergigt

Kreta Àr bergigt sÄ nÀr vi Äkte i Vings buss till Elafonissi Äkte vi pÄ slingrande vÀgar upp och ner genom bergen. Högsta berget pÄ Kreta Àr Berget Ida pÄ 2456 meter!

Maleme

Lite öster om flygplatsen i Chania pĂ„ nordvĂ€stra Kreta bodde vi. Halvdött och turistigt. Men stranden var vĂ€ldigt fin och det var lugnt och varmt.

NikonD5500/Lou

Gramvousa & Balos Bay

Har inte haft nĂ„t internet, dĂ€rav ingen uppdatering. Alla bilder kommer upp nĂ€r vi har kommit hem.

För nÄgra dagar sedan, dagen efter Elafonissi, tog vi bÄt till Gramvousa och Balos Bay. Det var ocksÄ tvÄ fantastiska strÀnder som slÄr alla andra strÀnder jag varit pÄ nÄgonsin. Vattnet var sÄ oerhört klart och det var sÄÄÄ vackert.

Min resekamrat

Och Kreta-gjord apelsinjuice

ELAFONISSI

IPhone 6 & NikonD5500

Elafonissi - för nÄgra Är sedan utsedd till vÀrldens (ja hela vÀrlden) tredje finaste strand. Och nog var det den finaste stranden jag nÄgonsin varit pÄ!!! Det gÄr inte att fÄnga pÄ bild. Det var sÄ stort och man kunde bada genom ljusblÄtt, helklart vatten över till öar. Stranden var vit och ROSA av miljontals krossade snÀckor. För nÄgra Är sedan var hela stranden rosa men nu har alla turister tagit med sand dÀrifrÄn sÄ nu Àr det bara smÄ delar som Àr rosa fortfarande.

Det var varmt men blÄsigt (skönt) och vi var dÀr hela dagen. Vi Äkte dit med en VING-guide och ett trettiotal andra charter-skandinaver.

Charter - dag 2

Ännu en ljuvlig dag i vĂ„rt omrĂ„de. VĂ€ldigt chartrigt och kanske inte den finaste av alla grekiska byar. MĂ„nga svenskar (hotellets tidningssamling bestĂ„r av Amelia Och Svensk Dam) och hoppborgar.  Men vattnet Ă€r klart och det Ă€r 32 grader varmt och livet Ă€r underbart!! Naturen Ă€r fantastisk! SĂ„ vackra blommor och stranden vi bor nĂ€ra Ă€r vĂ€ldigt fin och vi har sett solen gĂ„ ner bakom de vackra bergen i fjĂ€rran bĂ„da kvĂ€llarna.

Martin försökte ta nÄgra bilder pÄ mig, jag var skeptisk men det gick ju okej?

I morrn ska vi till en av Europas vackrast strÀnder (tydligen), Elafonissi!!!! FÄr se om vi hÄller med.

Charter - dag 1

Bad i pool, bad i sol och bad i hav. Underbara vÄgor (inte farligt, bara lite lÀskigt - fick ett skrapsÄr) och hÀrligt!!!! LÀst mycket! Smörjt in oss mycket.

I morrn har vi en till slappdag! Ja!

VÄr första grekiska frukost

I natt kom vi fram till Kreta och Maleme dÀr vÄrt hotell ligger. Den lilla lÀgenheten Àr jÀttefin och hotellet kÀnns tryggt och trevligt.

I morse gick vi ut i vÀrmen till den nÀrmsta mataffÀren och köpte frukost.
Honung och yoghurt frÄn Kreta <3

Sista inför Grekland

IkvÀll gÄr charterflyget till Kreta och vÀrmen.

Gick upp tidigt i morse för att packa. Hann till och med gÄ ut pÄ stan och köpa en urfin bikini som jag egentligen inte behöver och ett par shorts och en t-shirts (bÄda som jag faktiskt behöver vÀldigt mycket, sÄ kompenserade lite för bikiniköpet).

NikonD5500/Lou

Röd

Idag har jag jobbat pĂ„ mitt mysiga cafĂ©. DĂ€refter trĂ€ffade jag Rebecka, Johanna och Leon pĂ„ Laika och dansade lite. Rebecka hade vĂ€ldigt snygga klĂ€der pĂ„ sig. RÖD som kĂ€rlek och mens<3

I morgon somnar jag i Grekland!

Drottningholms slottsteater

IgÄr fick jag och Martin fribiljetter till Cosi Fan Tutte, Mozarts klassiska opera pÄ Drottningholms slottsteater. Det Àr ju sÄ FANTASTISKT vackert dÀr! Och teatern Àr frÄn 1700-talet med magiska tapeter och upphÀngda klÀnningar frÄn samma tid. Underbart!

Drack en vÀldigt fin flÀderblomssaft. Valde endast för flaskan.

MĂ„la lite mera

Den hÀr mÄlade jag igÄr. Det Àr min dröm att ha en gul cykel!

HAPPY BIRTHDAY HARRY!

IgĂ„r fyllde Harry Potter (karaktĂ€ren) oc J.K Rowling Ă„r och eftersom det verkligen Ă€r nĂ„got att fira sĂ„g jag, Lipsen, Malva, Hanna, Rebecka och Hedvig en Harry Potter-film hos mig. Vi röstade om vilken vi skulle se och det blev Den flammande bĂ€garen.

@theloucation

Följ mitt rosa (fÀrgen kan komma att förÀndras) instagramkonto om ni vill :-) @theloucation som the location fast Lou.

Lördag :-)

Idag har jag jobbat tillsammans med Max. Vi gjorde broccolipajer och bakade chocolate chip cookies och jag Ă„t alldeles för mycket deg. MĂ„r illa och tĂ€nderna kĂ€nns strĂ€va.

Sedan trÀffade jag och Martin Lipsen som kommit hem frÄn Luxemburg OCH skaffat en liten valp som heter Morris.

Senaste dagarna

Tog en tripp med Carro till Myrorna, SveavÀgen i syfte att shoppa loss. Hittade tvÄ fina kjolar som var för smÄ:/ Men Carro hittade en ursnygg drÀkt (se ovan).

Rebecka sov över i Bromma med mig och Martin och vi Ät en lÄng frukost pÄ altanen nÀr Martin gÄtt till jobbet. Mysigt mysigt sommarlovigt<3

Sen spelade jag tennis med Nils i SmedslÀtten och dÀrefter Äkte jag och jobbade. Klarar av jobbet sÄ mycket lÀttare nÀr jag trÀnat innan. Blir mycket piggare och jag rÀknar inte minuterna alls.

BÄde jag och Martin var lediga idag sÄ vi tog en tripp till Grönan. Det var min födelsedagspresent till honom. Egentligen var det att vi skulle se massa konserter pÄ Grönan men vi missade dom vi var mest taggade pÄ (Miss Li, Maggio och Elton John som jag sÄg men utan Martin:/).

Vi var taggade som smĂ„ barn men efter nĂ„gra timmar bland skrikande barn,  rasslande bergochdalbaneljud och för lĂ„nga köer gav vi upp, missade Alice Cooper, och promenerade hem.

VÀl hemma lagade vi mysig middag och sÄg en bra och rolig men mÀrkbart gammal (icke-pk) komedi, "Being John Malkovic".