Tapeter

Idag, min sista dag i Sverige innan mitt amerikanska äventyr nummer 2 sätter igång, har jag packat (är fortfarande inte klar) och varit på inflyttningsfest hos familjekompisar på Lidingö i deras fantastiska hus. Titta vilka fina färger och tapeter!

Underbara människor

Bilder från i onsdags på några av mina favoriter.

Igår träffade jag Hilda vilket som vanligt var underbart och energigivande! Idag packar jag och är med Martin. Nu är det inte långt kvar tills jag åker... konstigt och spännande.

Godmorgon!

Idag ska jag träna med Felix och Linn. Ikväll ska jag träffa Hilda :)
Så här ser jag ut exakt nu:

Besök sista dagen på jobbet

Idag var min sista dag på jobbet för i sommar. Mormor, mamma och Lorca kom förbi och åt lunch.

På söndagmorgon åker jag tillbaka till USA men till en ny skola, en ny stat (North Carolina) och nya människor. Väldigt spännande...

Födelsedagsmiddag

Igår bjöd Martin mig på middag på Griffin Steakhouse. Det var en av mina födelsedagspresenter. Så najs :)

Därifrån tog vi tunnelbanan till Gamla stan och träffade några kompisar där. Idag har jag tränat med pappa och nu ska jag snart jobba.

Kärleksdjur

Älskade lilla Lorca <3 hon är så snäll och kärleksfull.

Söndag med familj och regn

Igår tränade jag med William och därefter åt jag middag med mamma, pappa och Martin. Familjen kom hem från landet igår. Jag har knappt träffat dem på hela sommaren. Idag har jag fortsatt att vara med familjen. Fick in ett tennispass med pappa, dock bara ett kort pga regn :/

;)

Bergigt

Kreta är bergigt så när vi åkte i Vings buss till Elafonissi åkte vi på slingrande vägar upp och ner genom bergen. Högsta berget på Kreta är Berget Ida på 2456 meter!

Maleme

Lite öster om flygplatsen i Chania på nordvästra Kreta bodde vi. Halvdött och turistigt. Men stranden var väldigt fin och det var lugnt och varmt.

NikonD5500/Lou

Gramvousa & Balos Bay

Har inte haft nåt internet, därav ingen uppdatering. Alla bilder kommer upp när vi har kommit hem.

För några dagar sedan, dagen efter Elafonissi, tog vi båt till Gramvousa och Balos Bay. Det var också två fantastiska stränder som slår alla andra stränder jag varit på någonsin. Vattnet var så oerhört klart och det var sååå vackert.

Min resekamrat

Och Kreta-gjord apelsinjuice

ELAFONISSI

IPhone 6 & NikonD5500

Elafonissi - för några år sedan utsedd till världens (ja hela världen) tredje finaste strand. Och nog var det den finaste stranden jag någonsin varit på!!! Det går inte att fånga på bild. Det var så stort och man kunde bada genom ljusblått, helklart vatten över till öar. Stranden var vit och ROSA av miljontals krossade snäckor. För några år sedan var hela stranden rosa men nu har alla turister tagit med sand därifrån så nu är det bara små delar som är rosa fortfarande.

Det var varmt men blåsigt (skönt) och vi var där hela dagen. Vi åkte dit med en VING-guide och ett trettiotal andra charter-skandinaver.

Charter - dag 2

Ännu en ljuvlig dag i vårt område. Väldigt chartrigt och kanske inte den finaste av alla grekiska byar. Många svenskar (hotellets tidningssamling består av Amelia Och Svensk Dam) och hoppborgar.  Men vattnet är klart och det är 32 grader varmt och livet är underbart!! Naturen är fantastisk! Så vackra blommor och stranden vi bor nära är väldigt fin och vi har sett solen gå ner bakom de vackra bergen i fjärran båda kvällarna.

Martin försökte ta några bilder på mig, jag var skeptisk men det gick ju okej?

I morrn ska vi till en av Europas vackrast stränder (tydligen), Elafonissi!!!! Får se om vi håller med.

Charter - dag 1

Bad i pool, bad i sol och bad i hav. Underbara vågor (inte farligt, bara lite läskigt - fick ett skrapsår) och härligt!!!! Läst mycket! Smörjt in oss mycket.

I morrn har vi en till slappdag! Ja!

Vår första grekiska frukost

I natt kom vi fram till Kreta och Maleme där vårt hotell ligger. Den lilla lägenheten är jättefin och hotellet känns tryggt och trevligt.

I morse gick vi ut i värmen till den närmsta mataffären och köpte frukost.
Honung och yoghurt från Kreta <3

Sista inför Grekland

Ikväll går charterflyget till Kreta och värmen.

Gick upp tidigt i morse för att packa. Hann till och med gå ut på stan och köpa en urfin bikini som jag egentligen inte behöver och ett par shorts och en t-shirts (båda som jag faktiskt behöver väldigt mycket, så kompenserade lite för bikiniköpet).

NikonD5500/Lou

Röd

Idag har jag jobbat på mitt mysiga café. Därefter träffade jag Rebecka, Johanna och Leon på Laika och dansade lite. Rebecka hade väldigt snygga kläder på sig. RÖD som kärlek och mens<3

I morgon somnar jag i Grekland!

Drottningholms slottsteater

Igår fick jag och Martin fribiljetter till Cosi Fan Tutte, Mozarts klassiska opera på Drottningholms slottsteater. Det är ju så FANTASTISKT vackert där! Och teatern är från 1700-talet med magiska tapeter och upphängda klänningar från samma tid. Underbart!

Drack en väldigt fin fläderblomssaft. Valde endast för flaskan.

Måla lite mera

Den här målade jag igår. Det är min dröm att ha en gul cykel!

HAPPY BIRTHDAY HARRY!

Igår fyllde Harry Potter (karaktären) oc J.K Rowling år och eftersom det verkligen är något att fira såg jag, Lipsen, Malva, Hanna, Rebecka och Hedvig en Harry Potter-film hos mig. Vi röstade om vilken vi skulle se och det blev Den flammande bägaren.

Ännu fler små gula djur

Den här gången sträcker dom sig efter en flygande närodlad jordgubbsängel

@theloucation

Följ mitt rosa (färgen kan komma att förändras) instagramkonto om ni vill :-) @theloucation som the location fast Lou.

Lördag :-)

Idag har jag jobbat tillsammans med Max. Vi gjorde broccolipajer och bakade chocolate chip cookies och jag åt alldeles för mycket deg. Mår illa och tänderna känns sträva.

Sedan träffade jag och Martin Lipsen som kommit hem från Luxemburg OCH skaffat en liten valp som heter Morris.

Senaste dagarna

Tog en tripp med Carro till Myrorna, Sveavägen i syfte att shoppa loss. Hittade två fina kjolar som var för små:/ Men Carro hittade en ursnygg dräkt (se ovan).

Rebecka sov över i Bromma med mig och Martin och vi åt en lång frukost på altanen när Martin gått till jobbet. Mysigt mysigt sommarlovigt<3

Sen spelade jag tennis med Nils i Smedslätten och därefter åkte jag och jobbade. Klarar av jobbet så mycket lättare när jag tränat innan. Blir mycket piggare och jag räknar inte minuterna alls.

Både jag och Martin var lediga idag så vi tog en tripp till Grönan. Det var min födelsedagspresent till honom. Egentligen var det att vi skulle se massa konserter på Grönan men vi missade dom vi var mest taggade på (Miss Li, Maggio och Elton John som jag såg men utan Martin:/).

Vi var taggade som små barn men efter några timmar bland skrikande barn,  rasslande bergochdalbaneljud och för långa köer gav vi upp, missade Alice Cooper, och promenerade hem.

Väl hemma lagade vi mysig middag och såg en bra och rolig men märkbart gammal (icke-pk) komedi, "Being John Malkovic".